KŐSZEGI ZSUZSANNA

Stresszoldás, önismeret, kineziológia

Légy önmagad trénere!

2017. november 02. - Kőszegi Zsuzsanna

A mai rohanó, teljesítményközpontú, extrovertrált világban, mint amit napjainkban élünk az önértékelési problémák teljesen általánosak. Az önértékelési problémákat sokféleképpen, s akár sikeresen is meg lehet közelíteni. A vájkáló típusú terápiákkal az a probléma, hogy mindig az okokat akarják megtalálni, de őszintén mi segít akkor, ha kiderül, azért igénylek annyi szeretet és törődést, mert gyermekkoromban nem kaptam meg vagy nem dicsérték eleget és ezért kényszeressé válok…? Mi van, ha egyáltalán nem ez a kiváltó ok. Sok magabiztos embert ugyanúgy nem dicsértek gyermekkorában, mégsem lettek önbizalom hiányos felnőttek. Valljuk be, ez közhely. Ez ugyanis a magyarázata a viselkedésének, egy adott helyzetre, nem pedig a megoldása. E pillanatban sokkal inkább azt kellene tudni, mit érdemes tennem az adott helyzetemben, ami stresszel, hogy túljussak rajta.

Azzal, hogy tudom mi az ok, a képletemben bekerült egy új változó, mely a megoldásé lenne. A kineziológiában erre a megoldásra, belőlünk jön a válasz, hisz sejtjeink jeleznek és feedbacket adnak, a problémás területről, életkorról és az emlékeinken keresztül ráláthatunk az okra. Ok-oké és a megoldás?

Az önértékelést felfoghatjuk érzelemként is. A pozitív önértékelés optimizmussal, pozitív énképpel, önbizalommal jár együtt, a negatív ennek az ellentétjével, nyilván, de ez csak a felszín kapirgálása. Hisz az érzelmeink által tűnik a helyzet központi problémának, mert ezek miatt érzi magát rosszul az ember. Az alacsony önértékelésnél csak rágondol, hogy „sehol sem tartok, semmire sem vittem…”és máris elönti a keserűség, szorongás, szomorúság.

Légy önmagad trénere!

Azonban éppen ebben rejlik a titok nyitja. Az önértékelés valójában viselkedés, attitűd. A viselkedésen/cselekvésen kell változtatnunk ahhoz, hogy változzanak az érzelmek. Az önértékelési problémát külső események nem oldják meg. Ne passzívan oldjuk a helyzetet, amivel szembe találkozunk, hanem aktívan kezdjük el hozni azt a formát, amit a helyzet jó megoldása megkíván.

Külső elismerések soha nem fogják megoldani azt, hogy belül is valakinek érezzem magam. Olyasmivé kell válnunk, mint azok a menedzserek, akik a névtelen senkikből felépítenek egy sztárt. A self made emberek önmaguk menedzserei és pártfogoltjai is egyben és a menedzserek és edzők mindig jobban tudják, mert ők belelátják a menedzseltjükbe a fejlődést is.

A szorongás gátol a fejlődésben. Amilyennek látjuk önmagunkat, úgy fogunk viselkedni. Negatív önértékelésünk nem más, mint védekezési mechanizmus, viselkedés gátló tényező, ezért meg akarja akadályozni, hogy változzunk, hogy kilépjünk a komfortzónánkból. Ennek eszköze a szorongás, mely gondolatok, destruktív képzetek formájában jelentkezik. A negatív önértékelés táptalaja, hogy a kudarc valószínűségét nagyobbra értékeljük, mint a sikerét. Az elképzelt kudarc kelti a szorongást.

Hozzunk olyan döntéseket és kezdjünk el úgy viselkedni, mintha már elértük volna azt, amit el szeretnénk érni.
Ha le akarjuk győzni a félénkséget, készüljünk azért fel arra, hogy ez is sok gyakorlás kérdése és ér hibázni, az is csak egy tapasztalat. Légy önmagad lelkesítő edzője és kezd el magad dicsérni, még ha hibáztál is: „nagyon ügyes vagyok, van még benne hova fejlődöm, de fog ez menni!”
Keresd a helyzeteket és menj is bele, hihetetlen képességeket és energiákat tud mozgósítani a generálás.

TIPP:
Segítheted a folyamatot egyensúlyozó Bach-virágokkal, mint például szikárka, mely erősít a döntéshozatalban, határozottságban és egyensúlyba hoz. Adj hozzá pár csepp kisezerjófű eszenciát, mely segít az önállósodásban, erősíti akaratod és bátorságra sarkall, hogy tudj nemet mondani, arra mi téged nem szolgál. Ehhez keverj kékgyökeret, mely a befolyásolhatóságod és önbizalomhiányod feledésbe taszítja és bolondítsd meg vörösfenyővel mely szintén ellenszere a kishitűségnek és önbizalomhiánynak, ami akár eredhet a másokhoz való hasonlítgatásokból is. A fenyő mellett egy szintén jó szimbolizáció és hasznos eszenciája lehet keverékednek a tölgy, mely a makacs önfejűség és túlzott kötelességtudat egyensúlyba hozását elősegíti és egy szintén előkelő bükkel a kishitűségből adódó ingerlékenységed és érzékeny kritikai érzéked csillapíthatod, ezáltal fejlesztve önmagad.

Ha úgy érzed segítségre van szükséged, akkor töltsd ki az ingyenes Bach-virág tesztet!

Ingyenes Bach-virág teszt: Kitöltöm

A bejegyzés trackback címe:

http://mindenamikineziologia.blog.hu/api/trackback/id/tr4013143228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.