KŐSZEGI ZSUZSANNA

Stresszoldás, önismeret, kineziológia

A szem, a stressz tükre, avagy miről ismered fel a stresszt?

2018. április 09. - Kőszegi Zsuzsanna

A stressz a mindennapi életünk része, az élet velejárója. Stressz attól alakulhat ki, hogy úgy érezzük nem tudjuk kezelni a bennünk vagy körülöttünk lévő történéseket. A stresszt nem tudjuk elkerülni, naponta szembekerülünk vele. Amennyiben a stressz szint nagyon megnő, érzelmileg “nyomasztott” állapotba kerülünk. Ennek következtében úgy érezzük nem vagyunk urai az adott helyzetnek és csak abban tudunk reménykedni, hogy a problémák egyszer csak megoldódnak maguktól.

A kineziológiában használatos Szerkezet/Funkciós jellegzetességek által lehetőségünk van felismerni a stressz fokozatait. A stressz megmutatja magát a fizikai testünkben, a szemeknél, melyek közül három fokozatú stresszt tudunk megkülönböztetni. Az alábbiakban leírtak alapján egyszerűen és könnyen felismerhetjük a stressz fokozatait akár saját magunk vagy mások esetében is.

A stressz első fokozata: 
Ennél az első fokozatú stressznél egy pillanatnyi stresszokozó lépett be az életünkbe. Ilyen esetben a bőr fényes, száraz a szempár, a tekintet kissé homályos, merev, üres, fáradt. Úgy érezzük minden és mindenki ellenünk van, határozottan nem vagyunk egyensúlyban. Mentálisan, érzlemileg és fizikálisan is merevek vagyunk.

Ebben az esetben ami segít: jó pár pohár hideg víz, egy kis pihenés, délutáni szundikálás. Fontos első fokozatú stresszbe bármikor kerülhetünk, akár naponta többször is. Figyeljünk a testünk jelzéseire, ha elfáradtunk, túlhajszoltuk magunkat ideje megállni, mert ha nem tesszük könnyen belecsúszhatunk a következő, azaz a második fokozatú stresszes állapotba.

A szem, a stressz tükre, avagy miről ismered fel a stresszt?

A stressz második fokozata:
Ezt onnan ismerjük meg, hogy felhalmozódik a stresszhormonok mennyisége a testünkben – ezek a kémiai elváltozások oda vezetnek, hogy az egyik szem szemmozgató izma összehúzódik. Ezt úgy lehet látni, hogy annál a szemnél az írisz alatt kilátszódik a szemfehérje, mert az a szemgolyó magasabbra kerül, mint a másik. Ez azon az oldalon történik, amelyik érzékenyebb. Úgy érzzük képtelenek vagyunk élesen fókuszálni a problémára. Nem igazán találunk élvezetet az életben. Ilyenkor hajlamosak vagyunk mindennek nekimenni, vagy kiejteni a kezünkből mindent. Akkut állapot.

Ebben az esetben ami segít: Meleg folyadék és meleg fürdő, ami oldja a test feszültségét. Jó az a fajta pihenés is, amikor felpakoljuk a lábunkat és csak fekszünk egy kicsit.

A stressz harmadik fokozat: 
Krónikus stresszállapot, tovább halmozódnak a stresszhormonok: a másik szem alatt is kilátszik már a szemfehérje. Jó hír, hogy megszűnik a balesetveszély, mert a két szem egy szintbe kerül, viszont rossz hír, hogy hosszan tartó, elhúzódó problémáink vannak, amiket egyedül már nem biztos, hogy képesek vagyunk megoldalni. Ebben az esetben úgy érezzük, hogy képtelenek vagyunk megoldani az élet konfliktusait. Egyre csak nehezednek a feladataink és mint egy súlyos teher cipejük a vállainkon. Ahhoz hogy harmadik fokozatú stresszes állapotba kerüljünk végig kell mennie az első két stressz fokozaton. Ne várjuk meg, ami eljutunk erre a pontra!

Ebben az esetben ami segít: Ebben az esetben már szükséges egy szakember felkeresése. Keressünk fel egy kineziológust, aki segít oldani a stresszt.

A kineziológia One Brain ágában használatos szerkezet/funkciós jellegzetességekkel az alábbi tanfolyamon ismerkedhetsz meg részletesebben. TESTKÓD TANFOLYAM

Szeretnék bejelentkezni kineziológiai kezelésre: Jelentkezem