KŐSZEGI ZSUZSANNA

Stresszoldás, önismeret, kineziológia

7 + 1 tipp a testi, lelki megújulásra

2018. április 26. - Kőszegi Zsuzsanna

Korunk előre haladtával egyre tudatosabbá válunk és egészségünk szerepe is felértékelődik. Ami korábban természetes volt, 30 fölött életfeladatunkká válik: egészségesnek kell maradnunk! Bensőnk kúraszerű kezelése tehát elengedhetetlen. A kúraszerű kelezéseket érdemes úgy felfogni, mint egy alkalmat arra, hogy tegyünk valami jót magunkért, hogy megőrizzük egészségünket, vitalitásunkat.

1. Irány a szabadba! Sportoljunk vagy csak sétáljunk nagyot.

Tavasszal minden újraéled, így ne legyünk restek! Ne az ablak túloldaláról éljük meg az újjászületést, hanem igyekezzünk minél többet kinn lenni a jó levegőn. Budapest környékén is rengeteg kirándulási lehetőség van, akár pattanjunk biciklire és úgy vegyük nyakunkba a várost.  A sportos életmód segíthet karbantartani testünket, lelkünket még akkor is, ha telik az idő felettünk.

2. Gyűjtsünk mi magunk a természet kincseit!

Ha mégis messzebb merészkednénk a hegyekbe, akkor a hazai ökológiai adottságoknak köszönhetően, melyek kedveznek a speciális hatóanyagok kialakulásának, kiváló minőségű gyógyfüveket gyűjthetünk. Előtte érdemes tájékozódni, hogy melyik növénynek mely részét mikor és hogyan kell gyűjteni. Utána pedig a biztonság kedvéért, vizsgáltassuk be szakértővel! A tavaszi időszakban terem a csalán, galagonya, lándzsás útifű, medvehagyma.

3. Aludj el naponta 22.30-ig!

A késő éjszakába nyúló munka miatt nem tudja a szervezeted kipihenni magát. Nagyon fontos tehát, hogy a szervezeted mindig regenerálni tudja magát, ehhez pedig elengedhetetlen a nyugodt alvás. Akinek nehezebben megy a korai fekvés, kísérletezzen akár illóolajokkal, aromapárnákkal. Ezekben a töltetként szolgáló PES golyócskák közé aromaterápiás párnákat rejtenek citromfűvel (nyugtató és görcsoldó hatású), borsmentával (ez légzésjavító és fájdalomcsillapító), kamillával vagy az idegnyugtató hatású levendulával. A párnácskák az éjszaka folyamán kifejtik jótékony hatásukat, így alvás közben gyógyulhatunk.

7+ 1 tipp a testi, lelki megújulásra

4. Étkezz egészségesen és rendszeresen! 

Egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozással elkerülhetőek a betegségek. A helytelen táplálkozás fokozza a stresszt. Stressz-csökkentő ételek, italok: hüvelyes zöldség, bab, borsó, diófélék, magvak, teljes kiőrlésű gabona, spenót, hal, zöld tea, tiszta víz.

5. Hobby

Csinálj olyasmit, amiben örömöd leled! A stressz oldásának egyik legegyszerűbb módszere az, amikor elmélyülhetsz abban, amiben örömödet leled.

6. Elfogadás!

Fogadjuk el saját határainkat, s legyünk higgadtabbak és türelmesek önmagunkkal szemben. Önmagunk elfogadásának hatására, a környezetünké is könnyedebben fog menni. Mindig akad ugyanis valaki, aki valamit jobban fog tudni nálunk, fogadjuk ezt alázattal, s inkább örüljünk, hogy együtt többre jutunk.

7. Szép élmények újbóli megélése!

A nap végén idézzük fel a nap örömteli eseményeit, ha van rá módunk osszuk meg szeretteinkkel. Ha lehet tervezzünk hétvégére – esetleg néha egy hétköznap estére is – ahol együtt élhetünk meg valami szépet. Ezek az élmények nemcsak a jó közérzetet segítik, de a baráti és családi szálakat is erősítik.

+ 1 NEM!

Tanuljunk meg nemet mondani, azért hogy legyen időnk kikapcsolódni! Ne feledjük: adni csak abból lehet, ami van. Ha túlzsúfoljuk napjaink, másokért élünk és nem töltekezünk, akkor előbb-utóbb senkinek nem tudunk adni, sőt mi magunk is segítségre szorulhatunk.

Szeretnék bejelentkezni kineziológiai kezelésre: Jelentkezem