KŐSZEGI ZSUZSANNA

Stresszoldás, önismeret, kineziológia

Engedd el, ami már nem kell!

2018. május 21. - Kőszegi Zsuzsanna

Engedj el minden rossz érzést, gondolatot, ami korlátoz abban, hogy kiteljesedj! Egy hosszú nap után vagy egy kellmetlen szituáció, veszekedés, megbántottság, csalódás stb. érzését sokszor még órákig vagy akár napokig is magunkban hordozzuk az ezzel kapcsolatos negatív érzéseket, gondolatokat, félelmeket, fájdalmakat. Az alábbi egyszerű, de annál hatásosabb technikával megtanulhatjuk elengedni ezen negatív érzéseket, hogy ne ragadjanak a testedben és később akár ne jelenjenek meg akár testi tünetként is.

Engedd el, ami már nem kell!

Negatív érzések elengedése technika:

Csukd be a szemed! Tedd egyik kezed a homlokodra, a másikat a tarkódra. Vegyél egy lassú, mély lélegzetet az orrodon keresztül és szép lassan a szádon át engedd ki. Ezt ismételd meg háromszor egymás után.
Most idézd fel a kellemetlen szituációt, eseményt és nézd meg milyen érzések jelennek meg benned, a tested melyik részén érzed? Miután sikerült beazonosítanod az érzéseket, és esetleg a testedben is meg tudtad testérzetként is jeleníteni, képzeld el, hogy a zsebedből előveszel egy lufit. Vedd a kezedbe és kezd el belefújni az összes negatív érzést, gondolatot, amit az előbb összegyűjtöttél. Ha a tested egyes pontjain is megjelentek rossz érzések, akkor lásd és érezd, hogy ezek is eltávoznak a testedben megjelenő helyről és a lufiba kerülnek. Miután az összes negatív érzés belekerült a lufiba, kösd össze jó erősen a lufi száját és engedd, hogy jó magasra szálljon, fel az ég fel. Látod a tőled távolodó lufit, amint egyre magasabban és magasabban száll. Egyre kissebb a lufi, ahogy távolodik tőled. Majd egyszer csak eléri a napot és nap erejétől a benne lévő összes rossz érzés átalakul és gyönyörű csillámló, éltető, pozitív energiával rendelkező apró pici porszemekként tér vissza a földre. Érezd, ahogy ez az éltető, nyugtató, pozitív porfelhő feltölt téged. Köszönd meg magadnak és a nap energiájának ezt, majd vegyél egy nagy levegőt az orrodon keresztül, majd a szádon fújd ki, lassan vedd le a kezeidet és nyisd ki a szemed.

Az alábbi gyakorlatot naponta többször is elvégezheted, akár reggel, délben és este is, de ha egy kellemetlen szituációba kerültél és van rá lehetőséged, akkor ezt követően is végezed el.

Még több stresszoldó technikát szeretnél elsajátítani: ÉRDEKEL