KŐSZEGI ZSUZSANNA

Stresszoldás, önismeret, kineziológia

Önbizalom teszt. Avagy hogyan értékeljük önmagunkat?

2017. szeptember 17. - Kőszegi Zsuzsanna

Mi az önbizalom?
“Hit saját magunkban; személyes meggyőződés a saját képességeinkről, erőnkről, céljaink elérhetőségéről, amit nem feltétlenül tudunk igazolni, mégis bizonyosnak tartunk. Ez fellépésünkben és cselekedeteinkben tükröződik.” forrás: wikiszotar

Végezd el az alábbi tesztet és tudd meg te hol állsz önbizalom terén.
Pontozd magad kérdésenként 1-10-ig.
Az értékelés két végpontja: 1= egyáltalán nem - 2- 3- 4- 5- 6- 7- 8- 9- 10 = teljes mértékben

1. Megfelelő önbizalommal rendelkezem.
2. Szembe tudok nézni a hibáimmal, kudarcaimmal.
3. Lelkesedéssel tölt el, ha a jövőmre gondolok.
4. Pozitívan gondolok önmagamra.
5. Tisztelem magam. Tisztelettel beszélek magamról másoknak.
6. Tehetségesnek, sokoldalúnak tartom magam.
7. Nyitott és kíváncsi vagyok.
8. Egyedül is jól érzem magam. Önálló vagyok.
9. Büszke vagyok magamra.
10. Eredményesnek, értékesnek tartom magam.

Add össze a pontokat. Hány pontot kaptál a megszerezhető 100-ból?
Önbizalom teszt. Avagy hogyan értékeljük önmagunkat?
Minél magasabb pontszám jött ki, annál inkább eléri az önbizalmad, önértékelésed az „egészséges” szintet. Tisztában lehetsz a hibáiddal, elfogadod magad olyannak, amilyen vagy, a körülötted lévők pedig szeretnek a társaságodban lenni. Megfelelően viszonyulsz magadhoz és másokhoz. Hiszel és bízol magadban. Látod a hibáidat és teszel ezek megváltoztatásáért.

Minél alacsonyabb pontszám jött ki annál alacsonyabb az önbizalmad, önétrékelésed. Nem éled meg és nem élvezed az életet teljességében. Minél alacsonyabb a pontszám, annál inkább érzékeny vagy a kritikára és a negatív ítéletekre. Sokszor nincs elegendő hit benned a változásra. Ebben az esetben érdemes lenne foglalkozni azzal, hogy fejleszd az önbizalmadat, növeld az önértékelésed. Az önbizalom nem más, mint hit önmagunkba. Hit abba, hogy elérjük céljainkat, hogy folyamatosan fejlődünk.

A magabiztosság elengedhetetlen része a sikernek és a valódi boldogságnak. Az önértékelés nem más, mint saját értékességünkbe vetet hit, önmagunk tisztelete, önmagunkhoz való pozitív viszonyulás. Ha úgy érzed rendben van az önbizalmad, megfelelő önértékeléssel rendelkezel akkor bármi lehetséges az életben. Azonban ne feledd az önbizalom bármikor csökkenhet vagy növekedhet, ezért fontos, hogy fejleszd az önbizalmad. Óvni és erősíteni kell. Az is fontos, hogy az önbizalom nem tud erősödni önismeret nélkül. Önismeret és személyiségfejlesztés miatt kérj időpontot itt.

Önbizalom-fejlesztő gyakorlatok:

  • Készíts listát, írd fel minden jó értékedet, képességedet. Olyat is beleírhatsz, amit mások mondtak neked.
  • Készíts önbecsülés mappát. Ebbe gyűjtsd össze az összes olyan pozitív visszajelzést, amit másoktól kaptál. Ezt folyamatosan bővítheted.
  • Ne találkozz azokkal az emberekkel, akik folyamatosan csak lehúznak, negatívan hatnak rád.
  • Keress olyan társaságot, ahol az emberek nyugodtak, magabiztosak. Tanulj tőlük.
  • Válaszolj az alábbi kérdésre: “ Mi akadályoz abban, hogy még ma megváltoztassam az életem?” A válaszokat vedd sorra és nézd meg melyiket hogyan tudod megváltoztatni.

Önbizalmat támogató Bach-virágok: 

  • Larch/Vörösfenyő:  Önbizalomhiány, kisebbrendűségi érzés, alkalmatlanság érzése, másokhoz hasonlítod magad, ha nem bízol önmagadban, ha kritikus vagy önmagaddal.
  • Mimulus/Bohócvirág: Ha félsz, hogy kevesebbre képes, mint mások.
  • Pine/Erdeifenyő: Ha önmagaddal szemben túl magas mércéket támasztasz.
  • Elm/Szilfa: Kudarctól való félelem esetén.
  • Cerato/Kékgyökér: Bizonytalan vagy a döntéseiddel kapcsolatban.
  • Gorse/Sülzanót: Negatív hozzáállás miatt képtelen vagy a helyzeten változtatni.

Ha úgy érzed segítségre van szükséged, akkor töltsd ki az ingyenes Bach-virág tesztet!

Ingyenes Bach-virágterápia teszt: Kitöltöm

Önbizalom-erősítő kineziológiai gyakorlat:  
Ezzel a gyakorlattal ezen segíthetsz:  Felszabadítani az enegriaáramlásodat gátló blokkokat.  Az alacsony önbizalom is oka lehet, hogy a testünkben található energiapályák nem működnek megfelelően.

  • Hajolj le, és 4-5-ször csipkedd meg a kezeiddel az Achilles-ínaidat
  • Majd finom mozdulatokkal először az egyik, majd a másik lábaidon a térdhajlatnál és még kb. 8 cm magasságban simítsd kifelé ujjaiddal a térdinakat.
  • A jobb tenyeredet helyezd a bal lapozkád feletti izomra, a bal kezedet pedig hajlítsd be derékszögben, bal tenyeredet tartsd kényelmesen. Végezz 10-12 alkalommal előre és hátra vállkörzést.
  • Végezd el a gyakorlatot a másik oldalon is.