KŐSZEGI ZSUZSANNA

Stresszoldás, önismeret, kineziológia

Belső konfliktusaink kerülése

2019. október 09. - Kőszegi Zsuzsanna

Korunk legfontosabb kérdése: ki vagyok én?  A hétköznapi életben erre a kérdésre a kis énjeink valamelyike felel. Amíg nem a szellem irányít minket, vagyis egy Én, addig nem beszélhetünk egyéniségről.  Viszont a negatív érzéseinkkel együtt is lehet boldog életet élni, sőt a pozitív gondolkodás erőltetése kifejezetten káros.

Azok az érzések, amelyeket negatívnak élünk meg, nem feltétlenül és kizárólag rosszak, hanem hasznos jelzésekként is felfoghatjuk őket, melyek figyelmeztethetnek valamire, megvédhetnek minket, és segíthetnek abban, hogy jobban érezzük magunkat. A negatív érzéseink tehát nem gyengeségünk vagy kudarcunk jelei, hanem életünk természetes velejárói.

Az énvédő technikák megvédenek a szorongástól és az önértékelésünket fenyegető veszélyektől. Az elhárítás lényege tehát az, hogy kizárja a tudatból a fájdalmakat, a nem megvalósíthatót, mert ennek átélése belső feszültséghez vezet. A belső konfliktus kerülése a valóság eltorzításához, az érzelmi átélőképesség csökkenéséhez vezet. Itt az a nagy veszély, hogy az elhárított feszültség megmarad és megváltozott, erősebb formában visszatér.

A kínos gondolatokat, érzelmeket a tudattalanba száműzzük, a fájdalmas, illetve veszélyes tapasztalatokat nem engedjük tudatosodni. A főként elfojtással működő ember énközpontú, kevés feszültséget bír elviselni, gyakran felejt és az érdeklődési területe beszűkül. Az összes elhárító mechanizmus ebből fakad, viszont az énvédő mechanizmusokat sokkal könnyebb felfedezni másokban, mint magunkban. Amit a másikban meglátunk, azzal dolgunk van. Segítséget kérhetünk kineziológustól, hogy tesztelje ki, melyek a legjellemzőbb elhárító technikáink. Nagyon veszélyes a másik ember álarcait, maszkjait levenni, játszmáit feltárni!

Belső konfliktusaink kerülése

Az elhárító mechanizmusok főbb fajtái és néhány ötlet a felszámolására.

Tagadás

Nem veszünk tudomást a valóságról, a feszültséget tápláló külső okokról.

Ellenszere - megtalálni a szépséget, a pozitívat mindenben; pozitivitás gyakorlat, pozitív hozzáállás.

Önbódítás

Mindkét esetben külsőleg bevitt anyaggal hatunk a szervezetre, a központi idegrendszerre, hogy tompítsuk az elviselhetetlen valóságot. Az önbódítást alkohollal és kábítószerekkel idézzük elő, a leárnyékolást gyógyszerekkel. Az alkohol a teljes „én” kikapcsolását is eredményezheti. Ne feledkezzünk meg a túlzott édesség fogyasztását követő alkoholképződésről sem, ez hasonlóképpen önbódító hatású. Az emberek nagy része az alkoholfogyasztást, mint önbódító eljárást választja a kellemetlen, szorongató érzések előli menekülésként.

Ellenszere - a bántalmak és a frusztrációk nyílt elemzése, nyíltság, a valódi okokkal foglalkozni, a szorongató érzéseket tettekre fordítani; türelem fejlesztése.

Elkerülés

A szorongást keltő helyzetet egyszerűen elkerüljük. Lehetséges, hogy felvesszük a nézőszerepet: „Csináld te, én csak nézlek”. A munkát és a vele járó felelősséget szívesen átadjuk másnak. „Dönts Te!” Felnőttként gyakran alárendelt szerepet választunk, behódolunk, nem tiltakozunk az igazságtalanság ellen.

Ellenszere - bátorság szembenézni a helyzetekkel; belemenni félelmet keltő szituációkba, kiállni önmagunkért.

Érzelmek elfojtása

Az érzelmek elrejtéséhez való ragaszkodás hasonlít a szerepjátékhoz való ragaszkodásra. A nyugati világban a józan, érzelemmentes szemléletmód számít normálisnak, így a legtöbben elnyomjuk, elfojtjuk érzelmeinket. Bizonytalanságérzésünket leplezzük ezzel a reakcióval.

Ellenszere - érzések valódi megélése és kifejezése; érzelemkontroll gyakorlat; szívbéli megélés.

Azok, akik számára nehézséget okoz a negatív érzelmek megkülönböztetése, általában kevésbé vannak felkészülve arra, hogy szabályozzák ezeket a negatív érzéseket, ez viszont megnehezíti a stresszhelyzetek kezelését is, ami depressziós tünetek kialakulásához vezethet, de ezeknek a helyzeteknek a megelőzésében is rengeteget tud segíteni egy szakképzett kineziológus.

Amennyiben képes vagy arra, hogy a negatív érzelmeidet is elfogadd, és helyénvaló, adekvát reakciókként kezelj egy-egy szituációt, akkor jó eséllyel elégedettebb és boldogabb leszel azoknál, akik állandóan és görcsösen arra törekszenek, hogy jól érezzék magukat!

Szeretnék bejelentkezni kineziológiai kezelésre: Jelentkezem