KŐSZEGI ZSUZSANNA

Stresszoldás, önismeret, kineziológia

Stresszoldás, önismeret, kineziológia

Önkezelő kineziológiai gyakorlatok

2015. február 03. - Kőszegi Zsuzsanna

A gyógyításnak csak egy valódi formája létezik – az öngyógyítás.

Az energia a meridiánokon keresztül folyamatosan áramlik testünkben, de szükségevan a regenerációra, és megfelelő elosztásra. Ez bizonyos szintig, ill. bizonyos esetekben önkezelés révén is megvalósítható. Az ún. öngyógyító kineziológiában összekapcsoljuk a kineziológia különböző módszereit. 

Az önkezelő kineziológiaigyakorlatok előnyei:

  • nincs szükség speciális öltözékre, tornateremre, sportpályára
  • bárhol, bármikor elvégezhetőek, nincs szükségünk utazásra
  • nincs szükség trénerre, partnerre, magunkon gyakorolhatunk
  • nem kell nagyobb erőt kifejteni. Csak egy kis tér és idő kell. 

A gyakorlatok fokozzák energiánkat, oldják stresszeinket, serkentik a szívet, a keringési rendszert, a gyakorlatok energetikailag beindítják a velünk született mozgásértelmünket, és az öngyógyító reflexet is. Sérülésmentesen, nagyobb erőkifejtés nélkül és mégis hatékonyan tudjuk végezni őket.

Egy pár önkezelő gyakorlatok, a teljesség igénye nélkül:

a.      Vízivás:

A szervezet valamennyi elektromosés kémiai folyamata vizet igényel, szervezetünk kb. 70%-a víz. Testsúly 10kg-ként 2dl vízre van szüksége egy egészséges, stresszmentes testnek, ellenkező esetben a duplájára.

Hatása: Segíti az elektromos és kémiai reakciók lefolyását az agyban és az idegrendszerben. Az információkat hatékonyabban tudjuk tárolni és lehívni. Javul a koncentráció, magasabb lesz az energiaszintünk, enyhülnek a neurológikus lekapcsolás tünetei, lazább lesz a kommunikáció, szociális képességeink javulnak, nő a figyelem, a koncentráció. 

b.      Energiaásítás:

Az ásítás természetes reflexétújraéleszti. Az ujjbegyek az állízületen vannak, és masszírozó mozgástvégeznek. Közben hangosan ásítunk.

Hatása: Az egész agy ellazul, azazagyterület, mely a lényegeset a lényegtelentől megkülönböztet, bekapcsolódik. Javul a hangképzés, lazábban tudunk nézni, javul az önkifejezésünk, akreativitásunk és az egyensúlyunk.

Iskolai képesség: Segít a hangos olvasásban, akreatív írásban, a nyilvánosság előtti szereplés során (beszéd, zene, énekesetén is).

c.      Bekapcsológyakorlat:

Teendők: 

1.      köldök + vese 27 masszírozása 1percig, majd kézcsere

2.      köldök + farkcsont

3.      köldök + orr alatt és száj alattmasszírozzuk 1 percig, kézcsere

Hatása: az információ az agyba amegfelelő helyre kerül (jobb testfélből bal agyfél.-be és fordítva)

d.      Keresztirányúés homolaterális mozgás végzése felváltva

6 pár keresztbelendítés, majd 6pár azonos oldali lendítést végez, majd újra 6 pár keresztbelendítés

Hatása: Mindkét agyféltekejobban, ill. összehangoltabban dolgozik, jobban megy az írás, az olvasás, és a mozgás is összerendezettebb.

e.      A végtelen jel rajzolása  

Gyakorlat: az ujjal fel kell írni a fekvőnyolcast és a szem követi a kezet, a fej nem mozog.

Hatása: Az agyféltekék lateralitásátsegíti, s az írás stresszmentesítését is szolgálja.

brain-gym-exercises1.png

www.naturterapia.hu

süti beállítások módosítása